חוק מרפי ?

כירים את חוק מרפי? זה שאומר שאם משהו צריך להשתבש, הוא ישתבש בזמן הכי פחות מתאים? אצלינו החוק אומר שאם אני או בעלי טסים לחו"ל, אחת הבנות תהיה חולה. ולא סתם צינון – אלא משהו עם חום שדורש להשאר בבית. אז בעלי טס בתחילת השבוע למשלחת צבאית לפולין ונחשו מה? נכון, הקטנטונת שלנו (בת שנה וחצי) עם זן מסויים של מחלת הפה והטלפיים… לא, לא הזן ההוא שדורש נסיעה לחוות עיזים קרובה אלא אחד יותר עדין, אבל עדיין עם חום, מדבק ולוקח "פחות משבועיים" כהגדרת הרופא  ואני עוד לא מדברת על קימה כל שעה בלילה לתינוקת בוכה…
דרך אגב, כששתי הבנות הגדולות היו חולות בזה לפני שנה והרופא המליץ על חלב עיזים טרי, מיד אמרתי "אין בעיה – אני כבר נוסעת לסופר לקנות". כשהוא צחק והבהיר לי שצריך חלב טרי ישר מהעטין, הייתי בטוחה שהוא צוחק עלי. זה נשמע כמו איזו תרופת סבתא – לא משהו שהייתי מצפה מרופא שלי להמליץ. כשיצאנו והפקידה שלו נתנה לנו רשימה מודפסת של כל מגדלי העיזים באיזור והטלפונים שלהם, החיוך כבר נמחק לי מהפרצוף… (דרך אגב, לא ידעתי שבאיזור בקעת אונו יש כל כך הרבה עיזים!) כמובן שנסענו, כמובן שהיה טראומטי (נסו לדמיין לכם את בעלי מחזיק ילדה מתנגדת ומישהו מקרב אליה עטין של עז לשפריץ חלב לפה? בהחלט תרופת אליל…), וכמובן שזה לא עזר בכלל – שתיהן היו עם חום גבוה ולא אכלו שבוע…
בקיצור, אם אני תופסת את המרפי הזה, אני חונקת אותו!
אז אני מתמרנת בין הבית לסבא/סבתא, קופצת לפגישה או שתיים בעבודה וחוזרת. נו, שסוף השבוע יגיע כבר!
הצד החיובי (אם יש כזה), זה שאני יותר בבית – ויש לי זמן להעלות דברים שאחרת היו לוקחים לי זמן יצירה יקר בערב…
זאת מחברת מתכונים להחלפה בפורום ליבוד וטקסטיל – נסיון ראשון שלי בעטיפת מחברת בבד ולמדתי הרבה מה *לא* לעשות… המחברת הבאה כבר תהיה עטופה אחרת – עדיף בעצם ליצור רצועה ארוכה ולקפל את הקצוות כדי ליצור כיסים לכריכה ופשוט לתפור עם סרט אלכסון למעלה ולמטה וזהו – אבל אז לא הייתי יכולה להכניס את הסרט האדום המשובץ שבעצם נתן לי את הרעיון לשילוב הצבעים…
 כך נראתה המחברת בהתחלה:
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
וכך היא נראית היום:
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
כל המחברת עטופה בבד ג`ינס דק כאשר בקצוות הוספתי סרט אדום משובץ (הוא כבר מגיע מכווץ עם גומי, אז לפחות חסכתי את הבעיה הזו). משום מה, משבצות באדום לבן מתקשרות לי ישר לאוכל – אולי זה בגלל שבסרטים תמיד במסעדות איטלקיות יש מפות אדומות משובצות על השולחן – או שזו סתם קונוטציה מופרעת שלי .
את צורות הפרחים חתכתי מלבד עם מכונת הסיזיקס הנאמנה שלי , הוספתי כפתורים, גבעולים וקישוטים לפרחים בתפירה חופשית.
הכיתוב הוא בד כותנה אדום שגוהץ על פליזלין דו צדדי, נחתך בסיזיקס וגוהץ לבד הלבן – הרבה יותר מהיר מרקמה… חשבתי די הרבה מה לכתוב (ואם לכתוב בכלל). מכיוון שהחיתוכים שלי הם רק באנגלית הייתי צריכה לבחור בין Recipes, Bon Appetit, Let`s Eat או What`s Cooking… בסוף בחרתי ב-Good Food – גם מי שלא דובר אנגלית שוטפת יבין את זה!
כך המחברת נראית מאחור:
עם לב מבד כותנה אדום (סיזיקס…) ותיפורים לקישוט. לא השתמשתי בלבד כי רציתי שהגב של המחברת יהיה שטוח כדי שיהיה נוח לכתוב בה.
 OLYMPUS DIGITAL CAMERA
וכשפותחים את המחברת…
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
החלק הפרחוני הוא מבד שקיבלתי במתנה סתם כך מ-T42 המקסימה  (שוב תודה תודה תודה!)- בדיוק הגיע בזמן והתאים לצבעי המחברת! לקחתי את השוליים של הבד בהם הבד תפור ולא צריך מכפלת (גם זאת כדי לדאוג שהמחברת תיסגר שטוח בלי בליטות) והוספתי עוד שני פרטים קטנים:
תגית פרפר (לא סתם קוראים לי פרפרים…) שעשיתי מסרט סאטן, חותמת פרפר קטנטנה ודיו סטאזון שעובד על כל משטח כמעט – כולל בד!  היו עבודות שרקמתי את התוית והפעם רציתי משהו יותר פשוט.  לא מצאתי חותמת מתאימה אבל כשנזכרתי שאלין הראתה איך היא עשתה את התויות בבלוג שלה, נזכרתי שגם לי יש את החותמות הקטנטנות האלו – והפלא ופלא, אכן נמצא לו שם פרפר קטן – בדיוק בגודל המתאים!
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
ו-3 טאבים אדומים עבור חוצצים – לא הוספתי כיתוב כי תיארתי לעצמי שכל אחת מחלקת את המתכונים שלה לפי סדר שונה – מנות ראשונות, עיקריות וקינוחים או אולי בשר ודגים, תוספות וסלטים?
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
אני מאוד מקווה שהמחברת תהיה לטעמה של המקבלת…
והעיקר שתהיו בריאים!
קרן.
להשאיר תגובה

