שיעורי כלכלת בית…

לא להאמין שאני עוד זוכרת משהו מכיתה ז`… למדנו אז לתפור – אני זוכרת שעשיתי תיק בצבע סגול בהיר (קראו לצבע אז לילך) עם שכבת ריפוד ותיפורים. ומה פתאום אני נזכרת בזה? כי תפרתי היום משהו
האמת היא שזה גם הזכיר לי פרק מהסדרה המיתולוגית "הבית של פיסטוק" – רגע חוזר מהגן ומוצא את פיסטוק בתוך הארון זורק החוצה בגדים ישנים. הוא מספר לפיסטוק שהגננת לימדה אותם לתפור ומראה לו את התיק שהוא תפר בגן – מין שקית בד עם כיווץ למעלה. הוא מצליח לשכנע את פיסטוק שאפשר לתפור הרבה בגדים חדשים מכל הבגדים שהוא רוצה לזרוק והם מתחילים במדידות. הסצינה האחרונה היא של פיסטוק כלוא בתוך שקית בד ענקית (עם כיווץ למעלה) ורגע ממלמל "אני לא יודע מה קרה – עשיתי בדיוק כמו שהגננת נחמה אמרה…"
היה לי סבא חייט (משני הצדדים) ויש לי אמא שיודעת לתפור הכל, אז מכונת תפירה זה משהו שגדלתי איתו. אני זוכרת איך משחילים חוט במכונה די בעל-פה אבל לא עשיתי עם זה אף פעם שום דבר. את מכונת הזינגר הישנה של אמא שלי (לאחר שיפוץ מנוע) לקחתי בשמחה לפני שנה דוקא בגלל מחשבה על הוספת תפרים ואלמנטים תפורים בדפי אלבומים. אבל זה היה גדול ממני – הדגדוג הזה באצבעות שמראה לי שהגיע הזמן…
פשוט מצאתי לי סיבה – ארנק קטן עם רוכסן לביתי הגדולה (כיתה א!) עבור החלקים איתם הם לומדים חשבון. זו פעם ראשונה שאני תופרת רוכסן – כולל החלפה ושימוש ברגל המיוחדת של המכונה לרוכסן (נפלאות הטכנולוגיה – במכונה מלפני 30 שנה). למזלי אמא שלי לא זורקת שום דבר ולכן יש לי אפילו את חוברת הוראות ההפעלה המקורית ואת כל החלקים והרגליים שהגיעו עם המכונה. היה לי רק רוכסן אחד והוא היה בגודל המתאים – הצבע הטורקיזי שלו היה קצת בעייתי אבל הסתדרתי.
אז הנה זה בא –

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
והביטנה מבפנים:
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
את ההוראות לקחתי מהמדריך המקסים הזה – ובכלל מומלץ להציץ בבלוג היצירתי של Split Yarn.
זמן עבודה נטו = שעתיים. כולל חיפוש של המגהץ שבו לא נגעתי כבר כמה שנים טובות, קריאה והבנה של ההוראות וריקמה על התוית…
עכשיו הראש עובד שעות נוספות כדי לחשוב על עוד פרוייקטים…אבל כמובן רק דברים שצריך! (NOT…)
להשאיר תגובה

